Oost Thailand - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van aimyruudAzie - WaarBenJij.nu Oost Thailand - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van aimyruudAzie - WaarBenJij.nu

Oost Thailand

Door: Ruud en Aimy

20 Maart 2014 | Thailand, Nakhon Ratchasima

Sa wat dee!

Na een lange rit van zes uur met de bus en daarna nog een korte oversteek met de boot, zijn we uiteindelijk aangekomen op het eiland Ko Chang. Met een taxi, nouja eigenlijk een auto met grote kofferbak, werden we samen met een boel andere toeristen op de bestemming afgezet.
We hadden een leuk hotelletje, met nadruk op 'tje', want het hotel had maar liefst 4 bungalows.
Na lekker te hebben gegeten, nog even gezellig gepraat met de eigenaar van het hotel. Hij had ons veel tips gegeven en kon veel vertellen over het eiland en zijn eigen leven.
De volgende ochtend tijdens een heerlijke lazy breakfast maar meteen op aanraden van de eigenaar een boottocht met snorkelen en Thaise lunch geboekt voor de dag erna.
Diezelfde ochtend/middag zijn we naar de lonely beach gewandeld. In principe maar 800 meter lopen, maar dan met flinke bergen op en af. Daarbij ook nog uitkijken voor de brommers en taxi's die je bijna omver rijden.
Onderweg nog een paar apen gezien, die de vuilnisbakken leegplunderden.
De lonely beach is een mooi rustig strand met zee waar je meters ver in kunt lopen. Dit was echt typisch een tropische vakantiedag: wit strand met palmbomen, zon, zee en melk uit een kokosnoot ( op een onbewoond eeiiiilandd)! Maar dan wel beetje toeristisch!
Lekker bruin (en rood :) ) geworden!

De volgende dag (zondag) zouden we eigenlijk tussen 8.45 en 9.00 opgehaald woorden voor de snorkeldag, maar stond de taxi al doodleuk tijdens ons ontbijt voor 8.30 klaar. Gauw ontbijt naar binnen gepropt en de spullen gepakt. Eenmaal op de boot viel het ons op dat we (op een enkeling na) de enige niet-Thaise toeristen waren. We voelden ons in het begin een beetje ongemakkelijk, maar dat ging algauw over. Een stukje met de boot en eenmaal bij de eilanden aangekomen kregen we de tijd om bij het eerste eiland te snorkelen. We hoefden niet naar de vissen te zoeken, want we zwommen er middenin! Echt super vet om te zien: allerlei soorten vissen. Weer terug op de boot kregen we een heerlijke Thaise lunch en ondertussen vaarden we verder naar het volgende eiland. Prachtig helder water, waar je een stukje verder op het strandje kon zitten.
Wat trouwens opvallend is, is dat weinig Thaise mensen konden zwemmen. Iedereen droeg daar een reddingsvest (het liefst een felgekleurde! Ze zochten er zelfs andere boten voor af). Dus als de boot zou zinken, konden wij het met een oud reddingsvest doen haha.
Daarna nog twee eilanden gehad, waarvan de laatste wel het mooiste was: een rustig eilandje met een mooi strand. Uiteraard zijn we weer goed verbrand de boot opgegaan!
Tijdens de terugweg kregen we nog rijstsoep, waarbij Ruud een beetje uitgeschoten was met de peper (hij kreeg het een beetje warm!!)

's Avonds lekker gegeten in een restaurant met (vals) live muziek (we waren de enige gasten) en volgende dag vertrokken voor een tussenstop in Chanthaburi.
In Chanthaburi was er tegenover ons hotel een enorme markt met kleding, schoenen, bloemen, dieren(!), en vooral weer veel eten. Achter de markt vonden we een shoppingmall, waar we het dim Sum eten leerde eten. Als echte toeristen snapten we natuurlijk niet hoe het werkte en aangezien ze daar bijna geen Engels spreken, duurde het even voordat we het door hadden! Daarna nog een lekkere smoothie op en wat rondgewandeld op de markt.
Diezelfde avond/nacht was Aimy nog flink ziek geworden (waarschijnlijk van het drinken daar), maar de volgende ochtend ging het weer wat beter en toch maar besloten om verder te gaan.

's Avonds kwamen we in Khorat (Nakhon Ratchasima) aan en hadden we allebei even een klein beetje heimwee. In noord oost Thailand zijn bijna geen toeristen, dus we voelden ons even heel ver van huis af! Zeker nadat we de ratten en kakkerlakken op de straten langs het afval voorbij zagen schieten.
Onze bedoeling was om naar Khorat te gaan, om het national park Kao Yai te bezoeken, maar was dit voor ons zonder auto haast onmogelijk. Daarbij kost een tour met gids daar veel geld.
Verder wel een hotel kunnen scoren van vijf euro pp en geskyped met het thuisfront! De volgende dag besloten om daar naar de shoppingmall te gaan. Daar liepen zo onderhand de rijkste Thaise mensen rond. Een super grote mal met ook een Mac donalds!!! Om het Thaise eten even te ontlopen, hadden we daar maar even een ontbijt gescoord.

De volgende dag waren we met de bus naar Phimai geweest, om het historische park te bekijken. Daar kwamen nog een man uit Australië tegen, waar we even mee hebben staan praten. Het historische park was erg mooi, maar met 36 graden bijna niet uit te houden. Dus na een uurtje rondlopen, een tentje opgezocht om wat te eten, hebben we daarna de bus terug naar Khorat gepakt. Morgen vertrekken we naar Cambodja en gaan we richting Siem Reap. De Angkor bezoeken!

Maar vanavond eerst nog lekker eten bij de shoppingmall.

Lah gorn!! Xxxxx

• 20 Maart 2014 - 17:04

Judith:

Ik ben zo jaloers om dit nu te lezen haha. Wit strand, zee, smoothies. Heerlijk leven!
    Veel plezier in cambodja! AIMY niet te bruin terugkomen he haha.

XXX Judith

• 21 Maart 2014 - 08:10

Jos En Trudie:

heerlijk, volgende week gaan we 2 weken met vakantie, Marokko ook heeeel ver. Daarna zullen we jullie ervaringen weer lezen. Nog veel plezier samen.

• 21 Maart 2014 - 15:31

Margot:

Jullie eerste thailand ervaringen zitten er alweer op!
    Het klinkt goed allemaal.( behalve dat ziek zijn dan)
    Heel veel pezier in cambodja!
    Dikke kus uit een nat Rosmalen!
    Mama

• 21 Maart 2014 - 22:29

Henk:

Leuk om jullie verslag te lezen van wat jullie beleven hier ver vandaan!
    Hier is het vandaag kil en regenachtig weer dus ik ben wel een beetje jaloers op jullie!
    Veel plezier in Cambodja en pas goed op!

Papa xxx