Chilmodus: Eilandhoppen in Thailand! - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van aimyruudAzie - WaarBenJij.nu Chilmodus: Eilandhoppen in Thailand! - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van aimyruudAzie - WaarBenJij.nu

Chilmodus: Eilandhoppen in Thailand!

Door: Aimy

04 Juli 2014 | Thailand, Hat Yai

Sawadee ka! Hier een kort(er) verslag! Fijn hè haha, na al die lange verslagen van ons!

Eindelijk kunnen we zeggen dat we na 3,5 maanden reizen verplicht twee weken lang kunnen relaxen! Reizen is best vermoeiend haha.
Nadat we het vliegtuig hadden genomen vanuit Myanmar kwamen we weer in ons mooie hotel aan in Bangkok. Heerlijk om weer in zo'n levendige stad te zijn!! We zaten allebei te fantaseren hoe leuk het zo zijn om hier een tijdje te werken! (Pap, mam, wees maar niet bang hoor, we komen gewoon naar huis ;)! ).
In het hotel lekker gerelaxed en onze dvd's uit Yangon uitgeprobeerd. En zoals verwacht: eentje is opgenomen in de bioscoop, eentje is slecht gekopieerd (nog wel goed genoeg om te bekijken gelukkig, haha) en eentje opgenomen in de bioscoop EN in het burmees overgesproken. Ach, 3 dvd's voor een dollar, kun je ook niet veel van verwachten hè, haha. De volgende dag hadden we dan eindelijk DE Co van Kessel fietstocht gedaan, die we eigenlijk de 2e dag van de reis hadden gepland. Nah, het is maar 3,5 maand later ;). Het was een super leuke fietstocht met (tja het kan ook bijna niet anders), alleen maar Nederlanders. We hadden een leuke gids die ons graag ronddleidde. Achteraf zeiden we wel tegen elkaar dat het nog leuker was geweest om deze tocht in het begin van de reis te doen. Want waar iedereen 100 foto's van aan het maken was, stonden wij te kijken van: Oja, nog een tempel. Haha :). Daar kijken wij niet meer van op.

Diezelfde avond hadden we de taxi (we zijn ook klaar met die tuk tuks hier in Bangkok :p. En aangezien de taxi hier bijna net zo goedkoop is en stukken comfortabeler, zijn we gek als we een tuk tuk nemen) naar het treinstation gepakt om de nachttrein te pakken richting Chumpon. Eenmaal midden in de nacht daar aangekomen te zijn, nog een bus en ferry gepakt en toen begon eindelijk ons twee weken relaxen! Koh Tao was het eerste eiland die we gingen bezoeken. We werden opgehaald door iemand van de duikschool (oceansound) waar Ruud voor zijn PADI op ging. Daar kennisgemaakt met die mensen en daarna naar ons hotel (aan het strand!) om te relaxen. Die avond had Ruud zijn eerste theorie en daarna zijn we lekker gaan eten om die avond WK voetbal: Nederland-Chili te bekijken. In datzelfde café nog een ander Nederlands stelletje ontmoet en voor de rest waren het Chileense (of die waren in ieder geval voor Chili). I. Het begin ongemakkelijk, maar aangezien ze in de rust bijna allemaal weggingen (want ze vonden dat er zoveel Nederlanders waren. Wij waren maar met z'n vieren xD), was het daarna dus alleen maar leuker. En het personeel van de bar was voor Nederland, dus dat was al helemaal leuk haha, vooral toen we natuurlijk wonnen!!!!
Volgende dag had Ruud in de ochtend theorie en had hij zijn eerste duik in het zwembad! Die avond had Aimy haar eerste yoga les. Helemaal zen nu ;). De dag erna had Ruud zijn eerste duiken in de zee, 's Avonds nog geyogaed, waarop de volgende ochtend zijn laatste twee duiken en zijn PADI in the pocket!
Die middag de ferry gepakt om naar het volgende eiland te hoppen: KoPhangan!

Daar hadden we een heeeerlijk hotel met zwembad, weer een haardroger ;), een zacht bed, en een douchekop die ik bijna in mijn backpack had meegenomen :):):). Yeaaah, eindelijk een zwembad bij het hotel! Daar lekker twee dagen naar een mooi strand geweest, gesnorkeld, kokosnoot gedronken en dus ultieme strandvakantie gehouden, waarvan de tweede dag Aimy jarig was!! Dus die dag ook nog lekker een massage op het strand genomen, waar we goed in de knoop werden gelegd :p, nee echt. Heel goed in de knoop. Dat vrouwtje wist wat ze moest doen haha. En die avond nog gegeten op de night market!
Volgende dag alweer verder 'gehopt' richting ons laatste eiland: Ko Samui!

Ko Samui is toch wel echt het meest meest super toeristische plek/eiland die we hebben meegemaakt. Niet echt iets als je op een klein budget moet leven :). Hotels wat duurder en eten nog duurder. Wel hadden we voor de eerste twee nachten een super vette kamer, met bank, eigen bar met magnetron en diepvries! En het mooiste: uitkijk op de zee! Die dag wat gegeten bij een lokaal tentje net buiten het centrum, om nog goedkoop uit te kunnen zijn! De volgende dag hadden we ons ontbijt en lunch gehaald bij een Frans bakkertje en onze favo Asian winkel, de 7/11. Die dag ons opgesloten in ons appartementje (heerlijk om te zeggen in plaats van: kamertje), en die dag gebruik gemaakt van vluchten boeken, en belangrijke dingen uitzoeken en regelen voor Indonesië, omdat we daar dan in het hoogseizoen zitten en dingen dus al gauw vol kunnen zitten. Die avond heerlijk gegeten bij een mannetje die we de avond ervoor hebben leren kennen. Hij had bij zijn kleine zaakje heerlijke kipspiezen gemaakt en we kregen fried rice geserveerd uit een ananas! Daar nog lekker biertje gepakt, de stroom viel uit, maar werd alleen maar gezelliger door de kaarsjes die erbij werden gepakt! Volgende ochtend een ontbijtje gepakt bij het Franse bakkertje en kregen we een extra croissantje van het lieve verkoopstertje, waarna we flink werden uitgezwaaid haha. Vet lief.
Die dag vertrokken naar een ander strand op het eiland. Het vervoer is hier vrij duur dus wij gingen langs de kant staan om met een song taew, gedeelde taxi, te gaan. Maar omdat er een mannetje op een scooter langs kwam en zei dat hij ons weg wilde brengen, voor vrij weinig geld, zijn we met z'n tweeën, twee backpacks en twee dagtassen bij hem achterop gegaan op de scooter. Haha we waren blij dat we er waren, maar was toch wel een ervaring :). Hier zaten we in een vrij nieuw resort met een klein zwembad. Vervelend ;). Het strand was hier alleen niet zo mooi, dus de volgende dag met een song taew naar een ander mooi strand gegaan waar we bijna een privé strand hadden!

Nu zitten we in Hat Yai! Hat Yai is niet echt een toeristische plaats voor westerse mensen maar meer voor Maleisiërs en Singaporezen. We hebben dan ook geen een andere westerling gezien haha, maar het is best een leuk stadje om te shoppen :):):). Helaas hebben we net een pakketje naar huis moeten sturen om onder de 15 kilo pp te zitten met onze backpacks. Jammerdebammer!

Nog zes weken.. En dan alweer naar huis. Het aftellen is nu echt begonnen! Maar voorlopig nog niet afgelopen ;). Want vanmiddag hebben we onze vlucht naaarrrr: Indonesië!!! Waaahhh zin in!! Lekker makan makan ;)

Xxxxxx

• 04 Juli 2014 - 17:23

Margot:

Leuk verslag weer!
    Geniet nog maar van de laatste weken in Indonesië!
    En fijn om te horen dat je eerst naar huis komt voor je in Bangkok gaat werken!

• 04 Juli 2014 - 21:23

Willy Schurink:

Heeeeeeeeeey, hoezo, het aftellen is begonnen, nog MAAR 6 weken. Dat is voor normale mensen zo ongeveer 2 vakanties!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) :-)
    Geniet er nog lekker van!